søndag 31. august 2008

7. plass på fellesstarten

Idag var det klart for fellesstart på Jessheim hvor jeg på forhånd hadde som mål og komme inn blant de 10 beste. Gikk som vanlig fort fra start og jeg ble sittende litt bak i feltet. Etter rundt 10 km ble det punktering på bakhjulet og jeg fikk en hard jobb med å kjøre meg opp til hovedfeltet igjen. Hans Fredrik gjorde en kjempejobb på de første 3 rundene og kjørte veldig aktivt noe som resulterte i at jeg kunne sitte rolig i feltet. Tråkka til siste gangen over Kopperudåsen men fikk ikke etablert noen gruppe og la meg etterhvert tilbake i hovedfeltet. Etter 145 km gikk det et brudd og de fikk fort 20-30 sekunder ned til oss i hovedfeltet. Skjønte raskt at dette kunne være avgjørende og tråkka til for å komme meg opp til tetgruppa. Sammen med Jørn Henrik Thoresen klarte jeg å komme meg fram til bruddet og hovedfeltet var nå ca. 40 sek. bak oss. Nå var det 12 ryttere som skulle kjempe om seieren. 3 km før mål slo Jogert-brødrene til og fikk følge av Ringnes og Bergsland. Det endte med dobbeltseier til Jogert-gutta. Jeg endte tilslutt på en 7. plass på dagens fellesstart og 5. plass sammenlagt. Stor takk til Hans Fredrik som gjorde en glimrende jobb som hjelperytter og til alle fra Eidsvoll som heia langs løypa.

Resultater:
http://uck.no/Resultater/Andre%20resultater/2008/sammenlagt.pdf

Ellers har jeg registrert at Eidsvoll fikk mange sterke resultater i Birken. Mange imponerende prestasjoner med 1. plass til Hervåg og 2. plass til Høgseth for å nevne noen.

Alt tyder nå på at vi får stille lag i Festningsrittet på Kongsvinger til helga. Vi blir sannsynligvis 5 ryttere på laget og her kommer det sannsynligvis til å gå fort.

Ingen kommentarer: