fredag 22. august 2008

Furnes on Road

Igår var jeg med på terrengrittet Furnes on Road. Dette er et turritt på Hamar hvor det var rundt 70 deltagere som stilte til start. Det gikk fort fra start og feltet ble tidlig liggende på en lang rekke. Jeg la meg på hjul til Karl Erik Nordengen som jeg regna med ville bli den sterkeste konkurrenten. Etter 4 km var vi en gruppe på 3 som fikk en liten luke til resten av feltet. Nordengen satt fart i det bratte terrengpartiet og jeg måtte etterhvert gi en luke. På toppen av bakken var jeg rundt 400 meter bak og jeg skjønte fort at jeg ikke hadde bein til å kjøre inn dette på egenhånd. Etter utforkjøringen ble jeg kjørt inn av et felt på 7 mann og vi holdt brukbart tempo inn til mål. Nordengen var i en egne klasse denne gangen, men jeg skal komme sterkere tilbake.

Ingen kommentarer: