lørdag 9. august 2008

2. etappe i Tønsberg 4-dagers

Jeg skrev igår at jeg skulle kjøre aktivt idag og det klarte jeg å følge opp. Var med på et bruddforsøk tidlig som raskt ble innkjørt. Etter 10 km gikk det som skulle vise seg å bli det avgjørende bruddet. Vi lå rundt 300 meter bak da jeg gjorde mitt beste for å kjøre meg opp til bruddet på egenhånd. Var på det nærmeste rundt 100 meter bak, men klarte ikke å komme nærmere og måtte slippe meg tilbake til hovedfeltet. Følte meg bra i beina fra start og har nok aldri tråkka bedre enn jeg gjorde opp den første lange stigningen. Der delte hovedfeltet seg opp i flere små grupper. Hans Fredrik var også med første gruppe bak bruddet som bestod av rundt 25 ryttere. Rett før den siste tøffe stigning var Hans Fredrik uheldig å få ødelagt forhjulet og måtte slippe gruppa. Jeg lå på hjul til den gula trøya i nederste del av bakken og det var ikke noe fornuftig valg da det fort ble 40 meter fram til de fleste andre i gruppa. Gjorde forsøk på å kjøre meg tilbake i gruppa og var utrolig nære på toppen, men klarte ikke å tette luka og måtte tråkke noen km alene før jeg ble tatt igjen av 8 ryttere. Endte tilslutt på en 31. plass som jeg er godt fornøyd. Imorgen blir det en litt mer småkuppert løype som vil passe meg bra og hvor jeg igjen skal prøve å komme avgårde i det avgjørende bruddet.

Ingen kommentarer: