onsdag 10. juni 2009

4. plass i UCK-karusellen

Idag var det klart for sesongens siste landeveisritt i UCK-karusellen. Jeg og Pål stilte til start fra Eidsvoll og vi kjørte aktivt fra første tråkk. Etter mellom 10-15 km kom en svenske avgårde og vi var 9 ryttere i gruppa bak og dermed trodde jeg dette ikke skulle bli noe problem å kjøre inn. Problemet var at det kun var jeg og Pål som kjørte aktivt for å hente denne rytteren og det kostet selvfølgelig mye krefter og det ble litt taktisk kjøring for å prøve å få med flere ryttere til å ta føringer. Ørjan Walstad og Øyvind Søgård gjorde en ok jobb sammen med Ingar Stokstad, men mesteparten av jobben ble overlatt til Pål og meg. Pål kjørte hardt mot slutten og ga meg den avstanden jeg trengte for å kunne hente svensken. Ingar tråkka til når det var 3 km igjen og jeg klarte akkurat å komme meg på hjul. I siste svingen kjørte jeg litt for dårlig å fikk en luke jeg ikke klarte å tette. Ingar vant etter en sterk avslutning mens jeg måtte ta til takke med en 4. plass. Hadde håpet på seier idag, men brukte nok litt for mye krefter før avslutningen. Uansett ble det en bra økt på sykkelen og jeg føler at jeg er i rute foran NM i Stavanger. Pål viste bra kjørestyrke idag og er snart tilbake på øvre halvdel i norgescupen, men han velger å droppe NM og satser på å kjøre noen ritt på slutten av sesongen.

Ingen kommentarer: