mandag 16. juni 2008

Hurdalsjøen Rundt

Igår var jeg og Pål med på Hurdalsjøen Rundt hvor vi stilte i tur-klassen sammen med 5 ryttere til fra Eidsvoll. Siden det er lagtempo på fredag var fokus å holde jevnt høyt tempo uavhengig av hva de andre rytterne måtte foreta seg. Etter en rolig start de første 2-3 km gikk jeg og Pål fram i tet for å få opp farten i feltet og vi fikk bra hjelp av Jo Engebretsen som hadde bra trøkk i føringene. Når vi kom til Eidsvoll sentrum satt jeg meg foran og kjørte hardt opp bakkene og Pål gikk fram når vi var på toppen og holdt farten oppe. Ved Skovseth var vi en gruppe på 5 ryttere, men ikke alle var like kjørevillig. Ved Minneåsen hadde vi rundt 20 sekunder tilbake til hovedfeltet. Pål satt farten opp Minneåsen som ble unnagjort på 9 min og 35 sek. På toppen var vi 3 ryttere igjen. Pål, jeg og en rytter fra Rye. Kjørte bra ned mot Hurdal torg og hadde nok et drøyt minutt tilbake til forfølgerne i bånn av bakken. Nå var det kun Pål og jeg som kjørte føringer, men vi jobba bra sammen og Pål hadde veldig bra trøkk i beina. Ved Nordmokorset hadde vi 25 sekunder tilbake til forfølgerne og vi jobba knallhardt for å holde dem bak oss til mål. Når det var 2 kilometer igjen fikk jeg punktering på bakhjulet og måtte ta beina fatt de siste kilometrene til mål, mens Pål tråkka inn til seier og dagens beste tid. Dette var en bra gjennomkjøring før NM-lagtempo i Tønsberg og som viser at vi er i bra rute.

Ingen kommentarer: