fredag 20. juni 2008

13. plass i NM lagtempo Tønsberg

Før start var det spennende å følge med på juniorklassen hvor Eidsvoll ledet helt til IK Hero kom susende over målstreken et fattig sekund foran juniorene fra Eidsvoll. På laget til Eidsvoll SK stilte Vegard Breen, Alexander Randin og Alexander Hervåg. Litt teknisk trøbbel i starten for juniorene, men de avsluttet forrykende og tok en velfortjent 2. plass. Så var det vår tur. Vi startet først i gruppe 2 og hadde dermed flere tider å kjøre på. Jeg satt farten fra start og den ble nok litt for høy og vi kom ikke inn i noen god rytme fra start. Jeg følte meg sprek i starten og tok bra føringer. Ved første vending var BOC rett bak oss dvs at de hadde kjørt oss inn med et drøyt minutt. Hans Fredrik tok ansvar tilbake og fikk opp farten slik at vi ved neste vending hadde tatt igjen mye av det tapte. Passerte på 47 minutt som var 3 minutt bak lederen akkurat da. Hans Fredrik var i bra slag og gjorde en kjempejobb for laget. Pål merket den harde starten og sleit veldig fra 20-35 km. Etter 40 km var beina mine ferdig og med sidevind måtte jeg finne min egen fart. Hans Fredrik og Pål tråkka bra til mål og vi endte tilslutt på en 13. plass som vi skal være bra fornøyd med. Drøyt 5 minutter bak vinneren er absolutt godkjent og vi har mye mer å gå på. Hans Fredrik gjorde en kjempejobb og hvis jeg og Pål hadde vært på hans nivå idag ville en pallplass vært innen rekkevidde. Nå blir det langtur på søndag for å være klar til NM i Bergen om en uke.

Ingen kommentarer: