torsdag 5. juni 2008

DnB NOR sprinten på Hamar

Formen har vært dårlig den siste tida og derfor var jeg spent foran dette rittet på hvordan beina og kroppen ville fungere. På tirsdag var det intervalltrening opp Minneåsen x 3 og her var det juniorgruppa som satt standarden med jevnt høyt tempo opp bakken. Aldri artig å måtte slippe hjulet foran, men etter 6 minutt av første draget måtte jeg finne min egen fart. Kjørte 3 drag på rundt 10.25 og det viser at jeg har en jobb å gjøre før NM i Bergen. Så tilbake til Hamar og DnBNOR sprinten. 52 ryttere stod klare på startstreken og det var klart for fellestart på 53 km i en relativt tøff løype med flere stigninger. Jeg og Pål var med fra Eidsvoll og av de sterkeste rytterne i feltet kan nevnes Karl Erik Nordengen og Terje Holm. Etter 1 km av rittet satt jeg opp farten i front og etter noen minutter med tøff kjøring var vi en gruppe på 10-12 ryttere. Nå ventet en stigning på rundt 3 minutter opp til Stange og tempoet gikk litt ned i forkant av bakken. Midt i bakken prøvde Terje seg på et rykk, men dette kjørte vi greit inn igjen og Pål la seg ifront og holdt farten oppe gjennom sentrum. Siste tøffe stigning gikk opp mot Åsvang og her var det Karl Erik som gjorde en bra jobb og når vi var på toppen var vi kun 5 ryttere igjen. Prøvde meg med en langspurt over Stangebrua, men Karl Erik kjørte meg inn og jeg måtte ta til takke med en 2. plass tilslutt. Pål kjørte aktivt i front hele veien og endte tilslutt på en 5. plass.

For resultater bruk linken under:
http://www.bedriftsidrett.no/Hedmark/files/{38456F0A-A0B7-4303-8950-79F07DDE4420}.pdf

Ingen kommentarer: