mandag 5. mai 2008

Østfold 3-dagers

Østfold 3-dagers starta med tempo på fredag og her fikk jeg en dårlig start på helga. Etter 10,4 km viste klokka 15.02 og det resulterte i en 94. plass. Det dårlige resultatet på tempoen gjør at jeg vil ha økt fokus på tempotrening framover. Juniorgutta imponerte stort denne dagen og Vegard fikk en sterk 2. plass og en tid som ville holdt til en 3. plass i seniorklassen(13.24). På lørdag var det klart for gateritt. Kom brukbart avgårde, men et par velt foran meg gjorde at det ble en tøff start. Uansett klarte jeg å bite meg fast i bakre del av feltet og var godt fornøyd med å fullføre mitt første gateritt. Helga ble avsluttet med fellesstart på søndag. Her gikk det fort fra start og jeg ble som vanlig sittende i bakre del av feltet. Dette la Hans Fredrik merke til og jeg fikk klar beskjed om å henge meg på hjulet hans og komme meg fram i feltet. Etter 2 minutter hadde jeg kommet meg fram blant de 30 første og fokuserte på å holde plassen i feltet. En bakke på rundt 4 km ble avgjørende på siste runden og 10 ryttere kom seg avgårde. Jeg hadde mer enn nok med å være med i bakre del av hovedfeltet og jeg var godt fornøyd med å ende på en 38. plass tilslutt.

Ingen kommentarer: