søndag 11. mai 2008

JH-rittet 11. mai 2008

Idag var det klart for JH-rittet som jeg har sett fram til de siste dagene da beina og kroppen har fungert veldig bra den siste uka. Jeg og Pål stilte for Eidsvoll SK og av de sterkeste utfordrerne var Lillehammer med rundt 10 ryttere. Det gikk fort fra start og vi var med på noen forsøk på brudd tidlig. Etter ca. 2 mil gikk det et brudd med 4 ryttere og hele hovedfeltet stoppet nesten opp. Vurderte å støte meg opp til bruddet men så fort at avstanden var blitt for stor. Bestemte meg for å ha is i magen og være klar til å rykke til i bakken på rundt 4 km midtveis. Jeg klarte utrolig nok å kjøre i et av de få høla som var i veien og rittet var over for min del etter halvkjørt ritt. Utrolig surt, men sånn kan skje i denne idretten. Fikk gitt beskjed til Pål før jeg fortvilet tok av forhjulet og håpet på å få et nytt, men så skjedde ikke og jeg måtte være tilskuer resten av rittet. Pål viste meget bra takter og sprengte feltet opp bakken. To av utbryterne ble kjørt inn i stigningen og gruppa til Pål utgjorde 4 ryttere på toppen av bakken, men her var det liten vilje til å kjøre inn de 2 foran og hovedfeltet kom tilslutt og hentet inn denne gruppa. Pål endte tilslutt på en 5. plass som er veldig bra når man tar hensyn til antall ryttere Lillehammer hadde med idag.

Ingen kommentarer: