mandag 21. september 2009

Fellesstart på hjemmebane!

Eidsvoll stilte følgende lag på søndagens KM fellesstart: Kjell Gunnar Nyhaug, Pål Gravem og meg. Det gikk rolig ut fra start og det var ingen som viste interesse for å ligge i front. Deretter ble det noe støting som vi kontrollerte greit. Etter ca. 8 km kom Kjell Gunnar fram og han viste god kjørestyrke på flatene. Jeg og Pål lå midt i feltet og var klar til å tråkke til opp Åsleia. Det var bra fart i bånn, men så ble det kjørt kontrollert. Halvveis opp bakken kjørte Pål jevnt høyt tempo og mot slutten av bakken tråkket jeg til og fikk fort en luke på 100 meter. På vei ned fra Åsleia var jeg ikke veldig fornøyd med å ligge i et solobrudd noe jeg skjønte kom til å bli tøft når det gjenstod ca. 100 km. Tenkte at Pål og Kjell Gunnar kunne ligge å spare krefter i feltet så lenge jeg holdt unna. Etter drøyt 2 runder ble jeg kjørt inn av feltet og jeg la meg bak i feltet for å samle litt krefter, samtidig registrerer jeg at Pål har punktert og må bryte rittet. Vi hadde ingen servicebil med oss denne gangen og da er det over og ut hvis man får punktering. Kom naturlig nok flere angrep og jeg måtte fokusere på å kjøre kontrollert fram til Åsleia. Uten friske bein måtte jeg se at to ryttere kom avgårde og jeg måtte etterhvert konsentrere meg om 3. plassen. Vant tilslutt spurten om 3. plassen med god margin og er veldig godt fornøyd meg egen innsats idag selv om det var utrolig surt at Pål punkterte. Han fikk en billig reise når jeg lå i brudd og hang enkelt med opp Åsleia de 2 første gangene. Er helt sikker på at han hadde kjempet om seieren uten uhellet, men det er sånn som skjer. Jeg fikk vist bra kjørestyrke idag og gleder meg til Norgescupavslutningen på Jessheim om en drøy uke.

Ingen kommentarer: