onsdag 13. mai 2009

Godt fornøyd med egen innsats i JH-rittet

På søndag var det klart for JH-rittet som jeg har vært med på flere ganger før. Målet før start var å komme inn blant de 3 beste. Gikk i bra tempo de første 10 km av totalt 75 km. Prøvde å komme meg avgårde, men ble kjørt inn av laget til Brummundal som stilte med flere sterke ryttere. Lillehammer var også godt representert og det endte med at Brummundal og Lillehammer fikk avgårde to ryttere i brudd. Farten gikk da ned fra rundt 40 til 25 km/t. Måtte forhindre at bruddet fikk for mange minutter og gikk derfor fram og satt opp farten i feltet igjen, men det var liten vilje fra de andre rytterne til å holde samme farten og tilslutt valgte jeg å legge meg tilbake i feltet for å være klar til å tråkke hardt i den avgjørende bakken. Når bakken kom ble tempo skrudd opp og jeg kjørte meg fram blant de 10 fremste. Vanligvis blir det kjørt hardt hele veien opp bakken, men denne gangen var ikke Geir Lien på plass og dermed ble det mye støting og lurekjøring. Etter bakken var vi rundt 30 ryttere og vi kjørte inn bruddet relativt enkelt. Så var det klarte for en rekke bruddforsøk som alle ble kjørt inn og dermed var det duket for massespurt hvor jeg kjempet meg fram til en 2. plass bak Martin Uthus.

Ingen kommentarer: