søndag 19. april 2009

Bra laginnsats av Eidsvoll

Fellestarten i Feiring bestod av 8 runder av ca 1800 meter med en bratt bakke etter ca. 400 meter som gir store utslag etterhvert. Henning satt fart første gangen opp bakken og dannet et brudd på 3 mann. Etter 3 runder ble det en større gruppe hvor Henning, Pål og jeg satt med. Pål holdt tempo oppe i motvinden og jeg kom avgårde i det avgjørende bruddet på den 5. runden sammen med en rytter fra Lillehammer. Lillehammer klarte å få to ryttere til opp i første gruppe og dermed ble det et taktisk spill den siste runden. Trodde jeg skulle klare å kontrollere dette siste gangen opp bakken, men måtte gi noen meter og fikk en tøff jobb mot mål med to ryttere på hjul og en 80 meter foran. Måtte tilslutt ta til takke med en 3. plass totalt og 2. plass i seniorklassen. Etter en veldig bra laginnsats av Morten, Pål og Henning som ga meg en billig reise de første 4 rundene så er jeg skuffa over å ikke klare å levere varene i spurten. Stor takk til laget og alle som heia oss fram igjennom de 8 rundene. Dette var en stor opptur etter en tung økt opp Minneåsen igår og jeg har nå stor tro på at jeg skal være i bra slag allerede under første norgescup i Grenland. Neste ritt for meg blir UCK-karusellen og her stiller vi med samme lag som idag.

Ingen kommentarer: