søndag 21. september 2008

Kretsmester på fellesstart!

I helga var det klart for KM på Gjøvik. Kl. 11 var jeg igang på 10 km tempo og gjorde en grei innsats med tida 14.29. Står offisielt med tida 14.59 da de holdt meg tilbake 30 sekunder for lenge men dette var det bare starteren som fikk med seg og jeg fikk ikke retta opp tida. Uansett fikk jeg seieren på tempo, men pga dårlig deltagelse fikk jeg bare blomster og ingen medalje. Kl. 14 var også Pål på plass og vi var klare for en hard løype på 20 km som vi skulle kjøre 4 runder. Pål har ikke fått trent all verden den siste tida pga huskjøp allikevel tråkka han til etter 7 km og var med i det første bruddet. Lillehammer var også denne gangen godt representert i seniorklassen. På juniorsida var IK Hero og UCK-juniorene på plass. Dette er nok en av de hardeste løypene jeg har kjørt i år nesten like kuppert som i Bergen. Etter 30 km var vi samla felt dvs 10 ryttere da mange måtte slippe første gangen vi kjørte opp den bratteste bakken på rundt 2,5 km. Blant andre Manengen og Beitmyren måtte slippe første gangen. Kristian Platou, Stian Saugstad og Christer Jensen klarte å få en liten luke andre gangen opp bakken. Jeg og Pål kjørte hardt for å prøve å komme fram til de 3 foran, men uten å lykkes. Saugstad fikk det i bakken på 3. runden og dermed ble det spurt om 3. plassen mot juniorene fra UCK og IK Hero. Her klarte jeg å komme meg de nødvendige centimetrene foran og jeg endte totalt som nr. 3

Ingen kommentarer: