torsdag 3. juni 2010

Rogaland GP

Da har jeg fått prøvd meg mot sterke utenlandske ryttere og det ble en tøff dag på sykkelen. Forskjellen fra norgescupen er at farten er jevnt noe høyere hele veien og jeg merket kjøret opp de første stigningene. Følte meg ok når jeg hadde passert den siste tøffe stigningen og jeg klarte å kjøre meg opp til hovedfeltet etter utforkjøringen. Planen var at jeg skulle hente drikke til laget etter stigningene og jeg følte meg ok i beina og gikk ned til servicebilen for å hente flasker. Sleit litt med å få med meg alle flaskene, men tilslutt var flaskene på plass og jeg begynte å kjøre meg opp mot feltet igjen. Problemet var bare at tempoet var høyt i gruppa og jeg sleit med å tette luka på ca. 100 meter. Gjorde flere forsøk på å komme meg opp, men måtte til slutt gi opp og var irritert på meg sjøl at jeg ikke var flinkere til å bruke bilene til å kjøre meg tilbake i feltet. Det var surt å ikke få levert flaskene til laget og i tillegg falle av hovedfeltet, men det var en nyttig erfaring. Uansett følte jeg at jeg hadde en bra dag på sykkelen og det var artig å få prøvd seg i et ritt på dette nivået. Alexander Randin og Marius Hafsås gjorde sine saker bra og var med hovedfeltet inn til Stavanger.

Ingen kommentarer: