mandag 3. august 2009

Roserittet i Horten

Bakketempoen på fredag var en teknisk krevende løype. Første delen gikk rett opp deretter var det slak nedoverbakke og en skarp venstresving før det ble brattere og brattere mot slutten. Etter å ha sett juniorene tråkke seg opp bakken var det min tur. Snakka med Morten Jahr før start og valgte å åpne kontrollert opp den første bakken. Holdt meg på storskiva hele veien og det gikk tungt de siste hundre metrene, men totalt sett bra fornøyd med gjennomføringa. Jeg endte på en 30. plass på tida 3.01 som var 13,4 sekund bak vinneren Kristian Forbord. På søndag var det en kuppert fellesstart og her merket jeg tidlig at det ville bli en tung dag. Etter noen uker fri fra konkurranse manglet jeg det lille ekstra og måtte slippe hovedfeltet når vi hadde kjørt ca. 120 av totalt 175 km. Etter 160 km var jeg tilbake i målområdet og jeg håpet å bli vinket ut av rittet. Sånn gikk det ikke og etter en totalvurdering valgte jeg å bryte rittet. Dette ble en tung dag på sykkelsetet, men uansett var det viktig med dette rittet for å komme i bra form til Tønsberg 4-dagers om 10 dager.

Ingen kommentarer: